برنامه‌های اجرا شده در مراكز قرآنی فاقد مباحث روان‌شناسی رشد بوده است
حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
تربيت مربي حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم

 

گروه خبرنگاران افتخاري / الهام بلالی: مديرعامل مؤسسه حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم گفت: برنامه‌های اجرا شده در مراكز قرآنی فاقد مباحث روان‌شناسی رشد بوده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حسين همتی، مديرعامل مؤسسه حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم با اعلام اين خبر اظهار كرد: در طی سال‌های گذشته برنامه‌ها و طرح‌های متعدد و متفاوتی در مراكز و مؤسسات آموزشی قرآنی اجرا شده است كه هر يك نقاط قوت و ضعفی داشته است ولی در اكثر اين طرح‌ها توجه زيادی به مباحث روان‌شناختی به‌ويژه روان‌شناسی رشد نشده است و به همين علت نتوانسته‌اند بازدهی لازم را داشته باشند.

وی افزود: در طرح حفظ مفهومی كاربردی سعی شده است تا اين مشكلات و معايب حذف شده و موارد مورد نياز جايگزين شود.

مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارالتحفيظ گفت: از معايب جدی آموزش‌های دينی عدم توجه به سطح سنی قرآن‌آموزان است كه خود مشكلاتی را در بر دارد، به طور مثال در اكثر كلاس‌های سطوح پيش‌دبستانی كه آموزش حفظ آيات موضوعی تدريس می‌شود، توجهی به انتخاب آيات نمی‌شود و آياتی مورد استفاده قرار می‌گيرد كه مورد نياز آن سطح سنی نيست.

همتی در پاسخ به اين سؤال كه آيا می‌توانيد يك مثال واضح عنوان كنيد، گفت: در اكثر اين كتاب‌ها يكی از درس‌ها به اين پيام قرآنی كه می‌فرمايد «ولاتجسسوا» اختصاص داده شده است، در صورتی كه قرآن كلامی است برای بزرگسالان و اين آيات برای ايشان نازل شده است و در آن سطح سنی نبايد اين امر صورت گيرد ولی آيا برای كودك می‌توان تفاوت بين كنجكاوی و تجسس را بيان كرد و آيا اين آيه می‌تواند راه آينده كودك را فراهم كند.

 همتی:
متأسفانه در سال‌های اخير افرادی در حيطه آموزش قرآن برای پيش‌دبستانی و مهد و دبستان اظهار نظر می‌كنند كه نه تخصصی دارند و نه حتی يك جلسه آموزشی برای كودكان تدريس كرده‌اند

وی افزود: البته از اين دست مثال‌ها بی‌شمار است و ما سعی كرده‌ايم در طرح خود اين اشكالات را حل كنيم.

مديرعامل مؤسسه حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم گفت: متأسفانه برخی افراد با ديد كاسبكارانه با امر قرآن به‌ويژه در سنين مهد و پيش‌دبستانی مواجه می‌شوند و اين امر خود مشكلات بی‌شماری را فراهم آورده است.

وی افزود: جديداً هر كس بر اساس سليقه خود كتابی را چاپ و عرضه می‌كند و هيچ پاسخگويی هم در برابر اشكالات ندارد، در صورتيكه بايد برای اين امر بسيار مهم و حياتی تيم‌های كارشناسی زبده و مجرب تشكيل شود و كار از ايشان خواسته شود.

همتی گفت: متأسفانه در سال‌های اخير افرادی در حيطه آموزش قرآن برای پيش‌دبستانی و مهد و دبستان اظهارنظر می‌كنند كه نه تخصصی دارند و نه حتی يك جلسه آموزشی برای كودكان تدريس كرده‌اند و حتی برخی از اين افراد الآن در رأس كارهای قرآنی نيز حضور دارند و برای كشور تصميم‌گيری می‌كنند.

وی افزود: البته افرادی نيز در مسئولان به‌ويژه در سازمان دارالقرآن حضور دارند كه با اين رويه غلط مبارزه می‌كنند كه اميدواريم خداوند به آ‌ن‌ها توفيق عنايت كند.

همتی در پاسخ به استفاده از روش ايشان در برخی مؤسسات گفت: البته اين روش با همكاری برخی دوستان تدوين شده است و جهت عرضه به تمامی مراكز طراحی شده است ليكن برخی افراد همين روش را به اسم خود عرضه می‌كنند كه اين كار درست و منصفانه‌ای نيست.

وی در پايان سخنان خود گفت: برخی افراد حتی جزوات ما را با لاك گرفتن اسم در مراكزی استفاده می‌كنند كه به نظر كار فرهنگی و قرآنی به نظر نمی‌آيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سلام خيلي خوش آمديد من در اين وبلاگ قصد دارم تدريس هاي روزانه خودم در زمينه تدريس قرآن به مربيان و معلمان را قرار دهم اميدوارم مفيد باشد. لطف كنيد و نظرات خود را براي من ارسال نماييد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم و آدرس quran12.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 85300
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->